מבנה השד והפטמה

השד הנשי הוא איבר מגוון מאד שקיים בטבע בצורות שונות וכך גם הפטמות. ישנן פטמות בולטות וזקורות ואפילו כאלה שבולטות ברמה שמפריעה לבעלותיהן וגם לזה יש טיפולים שונים ומגוונים. היום אנחנו מדברים על פטמות שקועות ובקבוצה הזו יש לנו מספר סוגים. ישנן פטמות שהן נראות לעין חיצונית אבל שטוחות, יש פטמות שקועות שיושבות בתוך השד וישנם מקרים של פטמה א-סימטריות ובמצב כזה אחת בולטת ואחת שקועה. כל אלו הנם מצבים טבעיים לגמרי של מבנה פטמה נורמטיבית.

באופן אישי, אני גיליתי את אופי הפטמה שלי רק עם ההנקה הראשונה, קודם לכן לא היה לי ידע או מודעות לבדוק את מצב הפטמות שלי, על מנת להכין את הפטמות להנקה.
בפועל פעולת ההנקה עצמה יצרה את הוצאת הפטמה שהיו פטמות שטוחות אך  זה היה כרוך בסבל לא קטן.
מאמר זה נכתב כחלק מסדרה של מאמרים על מנת לתת לכן , בתקווה לפני ההנקה ידע, שהוא תמיד כוח.

השפעה של מבנה הפטמה על ההנקה

המצב הקל ביותר לטיפול הוא במבנה של פטמה שטוחה. כזאת שאנחנו רואים בעין אבל היא לא בולטת. בהרבה מהמקרים פטמה כזו כן נהיית בולטת כאשר היא מזדקרת בהשפעת גירוי כמו מגע קור או פיו של תינוקך היונק ממך. זכרי שהטבע הוא חכם והאנטומיה של הגוף בנויה בצורה כזאת שלדברים יש זיקה זה לזה. כך במקרה של תינוק היונק מפטמה שטוחה, הרבה פעמים פעולת היניקה הטבעית של התינוק היא זו שתגרום לפטמה להיות בולטת יותר.

גם בקבוצת הפטמות שלא נראות לעין אלא “מתחבאות” בתוך השד יש לנו כל מיני סוגים שהרי גוף האישה הוא דבר אינדיבידואלי ואין שתי פטמות המתנהגות בדיוק אותו דבר. אפשר לחלק בגדול את הקבוצה הזו לפטמות שמגיבות יותר וכאלה שעקשניות יותר. ישנן פטמות שאפשר ממש לחלץ אותן באמצעות גירויים שונים ואילו לעומתם ישנם מצבים שהסיבים בתוך השד תופסים את הפטמה ופשוט צריך לעזור לה על ידי חילוץ משמעותי יותר כמו למשל חתך. במצב של פטמה שמתחבאת בתוך השד אבל יוצאת החוצה כאשר מחלצים אותה, ישנה סבירות שהואקום שנוצר כתוצאה מפעולת היניקה של התינוק יצליח לעשות את פעולת החילוץ לבד. אבל במצב שהפטמה תפוסה פיזית בתוך השד, נהייה חייבים לעזור לה. מה גם שהרבה פעמים קורים מצבים שלאחר מספר פעמים שהתינוק לא מצליח לינוק, הוא מפסיק לנסות וצריך לעודד אותו. לכן כדאי לעשות את הבדיקות האלה כמה שיותר מוקדם על מנת להיערך בהתאם ולמזער את עוגמת הנפש של האם התינוק.

הפתרונות האפשריים

קשת הפתרונות היא רחבה למדי שזה מצוין כי זה אומר שמי שהמקרה שלה הוא קל יותר לא צריכה לבחור בפתרון כמו ניתוח. זה עובד גם בכיוון ההפוך, אם פעם נשים שסובלות מפטמות שקועות נאלצו לוותר על הנקה, כיום כמעט כל אחת יכולה להנות ממתנת הטבע הזאת בזכות פלאי הרפואה המתקדמת. במקרה הקל יותר מעניקים למטופלת מעין כיפות פלסטיק שעליה להניח על השדיים (בתוך החזייה) בסוף ההיריון ולאחרונה הגיע לארץ מוצר נפלא של חברת האקקה הניוזילנדית- מתקן פטמות שקועות

סרטון הסבר על השימוש בערכה- לחצי לפרטים נוספים על המוצר