מאת-
יפעת חובב
דולה, מדריכת הכנה ללידה

לא הרבה מדברים על הפיל שבחדר
לא הרבה יודעים איך לגשת ומה נכון או לא נכון ומה להגיד.
והאמת היא שאין כללים. ואין אמת אחת.
בתור דולה שבתחום כבר מעל עשור כל אישה שאני פוגשת אני יודעת שיש לה סיפור, מי שמשתפת אז יש לי כלים לעזור לה ומי שלא אז כנראה לא מעוניינת וזה בסדר בכל מקרה ובכל אישה.
צריך לבקש רשות לפני מגע גם אם אנחנו בטיפול עיסוי להסביר שאני שמתחילה בטיפול ואז מניחה ידיים. או אם באמצע הכנה ללידה ורוצה להדגים תנוחה ומגע בגב התחתון לבקש רשות להניח ידיים בגב התחתון. להסביר לאישה שיש השלכות של גוף נפש בלידה,לכן כמה שתשתף אותי ואת צוות חדר הלידה נוכל יותר לדייק.
בבדיקות פתיחה בחדר לידה,להסביר את כל התהליך איך ומה הולך לקרות. להמליץ לה להניח אגרופים מתחת לישבן. לנשום עמוק,להרפות. לשים ג’ל לבקש שוב אישור לבדוק בהדרגה. להיות קשובים לאישה. גם אם האישה עם אפידול לשים לב. לא תמיד הוא מאלחש עד הסוף. לתת לאישה את התחושה שהיא שולטת בסיטואציה. הריון ולידה זה במילא לא בשליטה שלנו אז כמה שניתן לאפשר לאישה להיות נוכחת ולהבין ושהיא תקבל את ההחלטות על הגוף שלה ועל העובר שלה.
אחרי הלידה בעזרה בהנקה ראשונית צריך להבין שלא כולן מעוניינות להניק ולהכיל ולקבל את זה באהבה. כל אישה תעשה את ההכי טוב עבורה ועבור הבייבי שלה. השד זה גם מקום אינטימי אז אם רוצים לעזור ולסחוט חלב כמובן שוב לבקש ולהסביר.
השקיפות תאפשר לה להחליט מה מתאים לה. תבנה ביטחון ותאפשר המשך תהליך.
כשרואים את האישה,מאמינים ובוטחים בה ובגוף שלה זה 90% מהעבודה.
חשוב אחרי הלידה להמשיך להיות בקשר. לקחת אומגה 3 לאכול ולשתות טוב.
לנוח..
לצאת קצת לאור שמש,להתאוורר כדי לא ליפול חלילה לדיכאון אחרי לידה. לכולן יש דיכדוך ראשוני. בייבי בלוז זה תקין. אני מדברת על חודש מהלידה ועד שנה. להמשיך להיות קשובה לעצמך ואם את מזהה שאת פחות בטוב לשתף וללכת לטיפול.
יפעת חובב
דולה, מדריכת הכנה ללידה
מטפלת במגע
מדריכה לחיי אישות
[email protected]
www.galey.co.il
052-3115963