משאבת הנקה – ידנית או חשמלית, מה כדאי לבחור?

משאבות הנקהאם את אם מניקה ואת זקוקה למעט מנוחה או לחילופין הסתיימה חופשת הלידה שלך ואת עומדת לחזור לעבודה, משאבות הנקה עשויות להוות פתרון עבורך.
באמצעות משאבות הנקה, תינוקך יכול להינות מהיתרונות שחלב אם מציע גם שאת אינך נוכחת פיסית בקירבתו.
ישנם מספר סוגים של משאבות הנקה שמהן תוכלי לבחור ובחירה במשאבת הנקה נכונה תסייע לך לשמור על ייצור סדיר ושופע של חלב בשדייך, תמנע גודש בהנקה ודלקות. מומלץ להתחיל בשאיבת חלב מייד כאשר התינוק מתחיל לינוק או לכל היותר בגיל 3-4 שבועות ובמקביל להכיר לו גם את השימוש בבקבוק.
על מנת להרגיל את תינוקך להשתמש בבקבוק בנוסף להנקה, רצוי כל שלושה ימים להציע לו גם בקבוק. סוגי משאבות הנקה ישנם סוגים רבים של משאבות הנקה, אולם כל הסוגים מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: משאבות הנקה חשמליות ומשאבות הנקה ידניות. אמהות בוחרות בדרך כלל קתגוריה אחת. לכל קתגוריה יש את היתרונות שלה. אם את מתקשה להניק במובן של אי נוחות פיסית, משאבה חשמלית עשויה להיות הפיתרון עבורך. משאבות חדשות כוללות שיטת שאיבה דו שלבית המתבססת על גירוי השד ולאחר מכן שאיבת חלב.
הגירוי ולאחר מכן השאיבה נועדו לחקות במדויק את פעולת היניקה הטבעית של התינוק.
משאבות חשמליות מתאפיינות במחזוריות הנקה גובהה. מחזוריות הנקה מוגדרת כשילוב של א) שאיבה מהשד ו- ב) שחרור החלב. מחזוריות הנקה גבוהה מקצרת את זמן השאיבה והיא אידיאלית לאמהות עובדות המתפקדות תחת לחץ של זמן.
משאבה חשמלית תתאים לאם בעלת אספקת חלב גבוהה וסדירה.
משאבות חשמליות שוקלות מעט יחסית (עד 2 קילוגרמים) ומגיעות מצויידות במגוון אביזרים נילווים, כמו בקבוקים, שקיות אחסון חלב ומשחות לשמירה ולרכוך הפיטמות. חלק מהמשאבות אף מקבלות אספקת חשמל על ידי שימוש בחור המצית של הרכב, אחרות מגיעות עם אפשרות לסוללות – כך שניתן לנייד אותם ולהשתמש בהן מחוץ לבית. אם את בדרך כלל שואבת פעם ביום או פחות, משאבות ידניות זולות ופשוטות יותר עשויות להתאים לך יותר ממשאבות חשמליות. בניגוד למשאבות הנקה חשמליות, משאבות הנקה ידניות מתאפיינות ביתר ניידות.
הן קלות יותר וכמובן זולות יותר. בנוסף, משאבות ידניות מתאימות לאימהות שאינן עוזבות את תינוקן לפרקי זמן ממושכים.
משאבות ידניות ידרשו ממך להפעיל באופן ידני בוכנה או ללחוץ על דוושה על מנת ליצור את אפקט היניקה.
מרבית משאבות היניקה הידניות ידרשו ממך להשתמש בשתי ידייך בעת ובעונה אחת. אז מה כדאי – חשמלי או ידני? לנשים שמחפשות לשאוב כמה פעמים ביום באופן קבוע, ממולץ לשקול שימוש במשאבה חשמלית, בעיקר בגלל המאמץ הקטן יותר הכרוך בשאיבה וחסכון בזמן. לעומת זאת נשים רבות מעידות כי שימוש במשאבת הנקה ידנית הוא אוטנטי יותר ומחקה בצורה טובה יותר את פעולת היניקה של התינוק.
למעשה, אימהות רבות המשתמשות במשאבת הנקה ידנית טוענות כי השימוש בה מרגיש כמעט כמו הנקה טבעית. יתרון נוסף שיש למשאבת ההנקה הידנית בהשוואה לחשמלית, מעבר למשקל ולמחיר, קשור לרעש.
משאבת הנקה חשמלית מייצרת רעש רב שעלול להקשות על בן הזוג לישון כאשר השאיבה מתרחשת בלילה.
לסיכום, הנקה טבעית היא הטובה ביותר, אך כאשר מתעוררים קשיים, שאיבת חלב אם והזנת התינוק בו עשויה להיות הדבר הבא הטוב ביותר ובחירה של סוג המשאבה – חשמלי או ידני – מושפע משיקולים לפה ולשם. כל אם צריכה לבחור את המתאים לה ביותר. תגיות נושא: משאבת הנקה משאבות הנקה הנקה שאיבת חלב חלב אם הזנת התינוק משאבת הנקה חשמלית משאבת הנקה ידנית.

לרכישת משאבות הנקה מומלצות, את מוזמנת לדף החנות >> משאבות הנקה