מתארגנת לניתוח קיסרי

מתוך אינספור המפגשים שהיו לי עם הריוניות,אותן אני מלבישה בקולקציית אימהות כבר 14 שנים, גיבשתי רשימה של מוצרים שהקלו על לא מעט מהן את תהליך ההתאוששות מניתוח קיסרי. הטיפים שריכזתי כאן יתנו לך ידע ותחושת בטחון לקראת הבאות.

ראשית, גופך יהיה זקוק לתחושה נינוחה. ארגון מוקדם של מוצרים שיקלו עליך מבחינת לבוש ונוחות יתרמו לחווית ההחלמה, ההנקה הראשונית והתאוששות הגוף.

אחרי ניתוח קיסרי, אי אפשר ללבוש כל בגד, בעיקר בגלל מגבלת התנועה שלאחר הניתוח. לכן חשוב שהבגדים שאת לוקחת איתך בתיק הלידה יהיו מבד גמיש, נושם ונעים לגוף. אני ממליצה לך להימנע מבגדים עם גזרה הנצמדת לאזור הבטן והאגן. גזרת אוברסייז תהיה מעשית יותר ותאפשר לך למצוא בגד מרווח.
זה המקום להזכיר שהשהייה שלך בבית החולים, לאחר ניתוח קיסרי, עשויה להיות ממושכת יותר ולכן כדאי להיערך גם לכך מבחינת מבחר הבגדים שאת מכינה מראש. בהמשך אמליץ לך על דגמים ספציפיים של ״אימהות״ שיתנו מענה מצויין עבורך.

רבות מתעניינות כיום לגבי נושא ״עור לעור״–אשר עבורו הכי כיף ומשוחרר לבחור בשמלת הנקה. מגע עור לעור הוא נוח ואינטימי במיוחד כשהוא מתבצע כשאת לבושה בפריט ייעודי להנקה, וזאת בשל קיומם של פתחי ההנקה המאפשרים את המגע הישיר. בחרי בחולצה או שמלת הנקה גם אם בסופו של דבר לא תניקי וזאת בשל החשיבות של מגע עור לעור עם התינוק כמה שיותר קרוב למועד הלידה.

ומה בנוגע להנקה ושאיבה?במידה ותנסי להניק/ לסחוט ו/או לשאוב תגלי שבגד שעוצב להנקה יוצר חווית הנקה/שאיבה נוחה ונעימה באופן משמעותי מבגד שרק מנסים להשמיש אותו להנקה.

כפי שהבטחתי, הנה כמה קישורים לפריטים מקולקציית ״אימהות״ שקיבלו תשבחות רבות מיולדות שרכשו מבעוד מועד והעידו כי הקלו עליהן את השהייה בבית החולים וכמובן שגם שימשו אותן זמן רב אחרי.
כותנת הנקה

דגם מאיה

דגם ליבי

דגם אילנה

דגם אנה מקסי

שמלת סוניה

מכנס הרמון אני משוכנעת שתמצאי את גזרת מכנס הרמון כמנצחת מכל המגוון שיש לך בארון במיוחד לאחר ניתוח קיסרי, וזאת בעיקר בזכות מיקום התפר של המכנס באזור הבטן, שגובהו מתחשב בעובדה שיש אזור בגופך שבו העור רגיש למגע.
בגזרת המכנס חגורת בד נעימה שאת רוחבה תוכלי לכוון,והיא ניתנת להצרה או להרחבה לפי הרגשתך.

תחתונים בגזרה גבוהה– אני מאד ממליצה להצטייד בתחתונים שיעברו את קו הצלקת (קו הביקיני) ולא ילחצו לך על הבטן התחתונה. ניתן להשתמש גם בתחתוני סבתא מכותנה או בתחתון שימכר בקרוב באתר. לא הייתי ממליצה להשתמש בתחתוני הרשת החד פעמיים כיוון שכבר נתקלתי בסיפורים של נשים שסיכות הניתוח נתקעו להן ברשת וזה מאד לא נעים.

תכשירים לטיפול בחתך ובצלקת:

תרסיס אלופירסט– כל כך גאוני שהוא מגיע בצורת תרסיס, כי יהיה לך קשה לגעת בצלקת. התחילי לרסס כבר החל מהמקלחת הראשונה. ככל שתרססי יותר פעמים כך הצלקת תחלים מהר יותר (אפשרי אפילו כל שעה). ככלל אני ממליצה לך להעדיף שימוש בחומרים טבעיים, שכוללים אלוורה.למידע נוסף לגבי האלופירסט לחצי כאן.
משחת אלופרופוליס–זוהי משחה מצוינת לשיקום וטיפול בצלקת ולהקלה בגרד שעשוי להופיע באיזור התפרים בעיקר. מומלץ להשתמש במשחה וגם בתרסיס בכל הזדמנות שאת הולכת לשירותים או מתקלחת. השתדלי לרסס או למרוח לפחות 4 פעמים ביום.

עוד פריט ששווה לבחון: כרית הנקה או כריות.
אלו ישמשו בעיקר להקלה על התנועה לאחר הניתוח. הימצאותה של הכרית תעזור לך “לתפוס את הבטן” ותפחית כאבים כשאת משתעלת או מכחכחת בגרונך. במידה ומתעורר הצורך לצחוק או להשתעל, חבקי את הכרית בצמוד לאזור הבטן.

כרית הריוןQUEEN, תאפשר לך הנקה נוחה לגוף כשאת בשכיבה.

כרית הנקה רגילה– תעזור לך להחזיק את התינוק במנח נוח גם אם אינך מניקה. הכרית תחסוך ממך תזוזות מיותרות כשאת מטפלת בתינוק. כך תוכלי להניק אותו כשהוא שכוב על הכרית לידך או על בירכייך.

קלוסטרום
קלוסטרום או “חלב ראשית” הינו החלב הראשוני היוצא מהשד, מיד לאחר הלידה. הקלוסטרום סמיך יותר מחלב רגיל, בעל גוון צהבהב מעט, ועשיר יותר בנוגדנים ובחומרים תזונתיים הנחוצים לוולד בימיו הראשונים.על חשיבותו של הקלסטרום, אני ממליצה לקרוא במאמר נפרד שנמצא באתר.

נשים שמתואם להן ניתוח קיסרי יכולות לסחוט קלוסטרום עוד לפני מועד הניתוח,אך גם במקרה שהניתוח הקיסרי הוא ספונטני ונפרדת מהתינוק לאחר הניתוח תוכלי להתחיל  בסחיטת הקלוסטרום סמוך ככל שניתן לאחר הלידה. ערכת קלוסטרום תאפשר לך סחיטה ואחסון קל של טפות הזהב הללו גם בבית החולים.הידיעה שיש לך מאגר של קלוסטרום, יכולה להעניק לך המון ביטחון.
ערכת איסוף הקלוסטרום של חברת האאקא מקלה על חווית הסחיטה ועל אחסון הקלוסטרום כמו גם על הזנת התינוק עם המיכלים הכלולים בה.
לעוד מידע על חשיבותו של הקולסטרום לחצי פה

אם יש לך עוד שאלות, תהיות, צורך לדעת יותר או אפילו לשתף אותנו במחשבות, חששות או חוויות – את מוזמנת לפנות למעצבת הבית יפעת לוי דרך כפתור הוואטסאפ של האתר כדי להתייעץ בכל שאלה או התלבטות.